9BEDB639-8F6D-493E-A835-4B80B971434F
wie-zijn-wij
tv-kok-ribvaren-pierre-wind

Wie zijn wij?

Wij willen ons graag kort introduceren

Meer dan 25 jaar geleden zijn wij begonnen als vrijwillige strandwachters bij de Haagse Reddingsbrigade. Gedurende die jaren hebben wij veel over de krachten van de zee geleerd en respecteren wij deze ook. Levens zijn gered en vele malen is hulp geboden. Wij deelden beiden de passie om als hulpverlener te werken aan zee en leerden omgaan met de verschillende omstandigheden.

Wij realiseerden ons ook vrij snel dat bij elke redding het van levensbelang is, dat de veiligheid van jezelf, je collega’s en je drenkeling gewaarborgd is. De boten en het overige materiaal moeten betrouwbaar zijn. Met deze cruciale kennis in ons achterhoofd geven wij aan, dat veiligheid en uitstekend materiaal bij RIB School Scheveningen (en RIB Actie Scheveningen) de allerhoogste prioriteit hebben.

Na een bezoek aan de RYA in Engeland in 2007 en verschillende gesprekken met particulieren in Nederland hebben wij gemerkt dat veel watersporters het leuk en nuttig vinden om zich verder te ontwikkelen en te certificeren. Wij vinden het anderzijds weer leuk om onze opgedane kennis te delen en over te dragen. Zo zijn wij een jaar later de Eerste RYA Coastal Powerboat School van Nederland begonnen. Onze rib school is inmiddels uitgebreid met een jet ski voor de PWC training en een Zodiac Milpro MK5voor expeditie medewerkers.

Naast het RIB varen delen wij ook een grote passie voor het zeilen van regatta’s op de Noordzee, maar verder ook dichter bij het strand; golfsurfen, kitesurfen, bodyboarden, etc. Eigenlijk gewoon alles wat met zout water te maken heeft.

Wij hopen je binnenkort bij ons aan boord te mogen begroeten!

Met sportieve groet,

Michel en Katinka

Je bent in vertrouwde handen

• 30 jaar ervaring Haagse Vrijwillige Reddingsbrigade
  • 6 jaar Postcommandant Haagse Reddingsbrigade, Post Scheveningen
  • 3 jaar Operationeel Commandant Haagse Reddingsbrigade
  • 23 jaar schipper Haagse Reddingsbrigade
  • 21 jaar vaarinstructeur Haagse Reddingsbrigade
  • 10 jaar Strandinstructeur, Reddingsbrigades Nederland
  • 5 jaar landelijk bondsexaminator Reddingsbrigades Nederland
  • Gediplomeerd EHBO, AED, Reanimatie
  • 20 jaar ervaring met zeezeilen.
  • Vaarbewijs I, II, Marcom B, TKN
  • RYA National Powerboat Certificate level 2 (coastal)
  • RYA National Powerboat Certificate Advanced (coastal)
  • RYA Advanced National Powerboat Instructor (coastal)